Электронныя звароты

У адпаведнасці з артыкулам 1 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 года "0б зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў" (далей - Закон) электронныя звароты падаюцца ў дзяржаўнае вытворчае аб'яднанне «Мінскбуд» з улікам яго кампетэнцыі толькі шляхам запаўнення формы ў спецыяльнай рубрыцы на афіцыйным сайце ў глабальнай кампутарнай сеткі Інтэрнэт.

Згодна з артыкулам 2 дзеянне Закона не распаўсюджваецца на звароты, якія падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, зваротаў работніка да наймальніка, а таксама іншыя звароты, у дачыненні да якіх заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак іх падачы і разгляду, а таксама на перапіску дзяржаўных органаў пры выкананні імі функцый, ускладзеных на іх нарматыўнымі прававымі актамі.

Згодна з артыкулам 3 Закона грамадзяне, індывідуальныя прадпрымальнікі і юрыдычныя асобы Рэспублікі Беларусь маюць права на зварот у арганізацыі шляхам падачы электронных зваротаў. Пры гэтым у адпаведнасці з часткай другой пункта 1 артыкула 4 Закона электронныя звароты ад імя недзеяздольных грамадзян падаюцца іх законнымі прадстаўнікамі. Юрыдычныя асобы рэалізуюць права на зварот праз свае органы або сваіх прадстаўнікоў. Замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства, прадстаўніцтвы замежных арганізацый якія знаходзяцца на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, карыстаюцца правам на зварот нароўні з грамадзянамі Рэспублікі Беларусь і юрыдычнымі асобамі Рэспублікі Беларусь, калі іншае не вызначана Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь і міжнароднымі дамовамі Рэспублікі Беларусь. Права на зварот рэалізуецца заяўнікамі добраахвотна. Ажыццяўленне заяўнікамі іх права на зварот не павінна парушаць правы, свабоды i (або) законныя інтарэсы іншых асоб.

У адпаведнасці з пунктам 2 артыкула 25 Закона электронныя звароты павінны адпавядаць наступным патрабаванням:

  • звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове
  • звароты грамадзян павінны ўтрымліваць:
    • назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
    • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
    • выкладанне сутнасці звароту;
    • адрас электроннай пошты заяўніка;
  • электронныя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:
    • назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
    • поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;
    • выкладанне сутнасці звароту;
    • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
    • адрас электроннай пошты заяўніка.

Да электронных зваротах, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

У адпаведнасці з артыкулам 25 Закона электронныя звароты, якія паступілі ў дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі, падлягаюць разгляду ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцяў, прадугледжаных дадзеным артыкулам.

Электронныя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за 15 дзён з дня рэгістрацыі, а якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі - не пазней 1 месяца.

Электронныя звароты могуць быць пакінутыя без разгляду па сутнасці, калі:

  • не выкананыя патрабаванні, устаноўленыя пунктам 1, абзацамі другім - чацвёртым пункта 2 альбо абзацамі другім - пятым пункта 3 артыкула 12 Закона;
  • ўтрымліваюць нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;
  • звароты падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты з'яўляюцца зваротамі работніка да наймальніка альбо ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены iншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
  • звароты ўтрымліваюць пытанні, рашэнне якіх не адносіцца да кампетэнцыі арганізацыі;
  • прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
  • заяўнікам пададзены паўторны зварот, і ў ім не змяшчаюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці;
  • з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.

У адпаведнасці з артыкулам 23 Закона ананімныя звароты, гэта значыць звароты заяўнікаў, у якіх не адзначаны прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання), альбо найменне юрыдычнай асобы (поўнае або скарочанае ) або яго месца знаходжання або названыя дадзеныя не адпавядаюць рэчаіснасці, не падлягаюць разгляду, калі яны не ўтрымліваюць звестак аб злачынстве, якое рыхтуецца, здзяйсняецца ці здзейсненае.

Адказы на электронныя звароты накіроўваюцца ў электронным выглядзе на адрас электроннай пошты, паказаны ў электронным звароце, альбо ў пісьмовым выглядзе на адрас месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна або месца знаходжання юрыдычнай асобы ў выпадках, устаноўленых Законам.

Адкліканне электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы або накіроўвання заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім было накіравана электронны зварот.

Адказы на электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў, якія носяць масавы характар ​​(больш за дзесяць зваротаў), могуць размяшчацца на інтэрнэт-сайце аб'яднання без накіравання адказаў (апавяшчэнняў) заяўнікам.

У ДВА "Мінскбуд" электронныя звароты грамадзян і юрыдычных асоб прымаюцца выключна праз спецыяльныя формы на сайце:

Электронныя звароты фізічных асоб
Электронныя звароты юрыдычных асоб
 
Беларуская